О нас пишут

Жатько Олена, театрознавець, м. Миколаїв, "http://teatr-dndz.com" [2016-05-25] «Жара» (Київський академічний Молодий театр)

24 травня вистава «Жара» Київського академічного Молодого театру на сцені Кам`янського академічного музично-драматичного театру ім. Л. Українки завершила Х Театральний фестиваль «Класика сьогодні». Жанр постановки визначено як «граматика пристрасті», що й увиразнило еротично-ліричну направленість всього спектаклю.  

Режисером та автором інсценізації творів І. Буніна виступив Андрій Білоус, який одночасно вирішив й музичне оздоблення постановки. Назва вистави «Жара» приховує у собі ключ до розгадки головної складової дійства.  Справжня спека відчувається на сцені з перших хвилин: відверті поцілунки (ніби з голлівудського кіно), розкутість, пристрасні обійми та ласки. В умовному сценографічному просторі (сценографія – Бориса Орлова), що нагадує невеличку скромну альтанку десь на дачі – розгортаються дві історії кохання. Молодий, по юнацькому грайливий, щирий, відкритий акторський склад спектаклю органічно відтворив на сцені сюжетні колізії повісті І. Буніна «Мітіна любов» та «Наталі». Головним героям – Міті (О. Коркушко), Наталі (Н. Тегіпко), Каті (Д. Баріхашвілі), Віталію (О. Москаленко) та Соні (Д. Якушева) відкривається новий світ дорослих відчуттів та стосунків. Позаду дитяча безпосередність, ігри в перші поцілунки – тепер їм потрібно зрозуміти правила життя дорослих, які не завжди дотримуються обіцянок та інколи нехтують довірою.

Еротично-пристрасна наповненість вистави набуває особливої поетичності завдяки романсам та коломийкам, які виконують самі актори. Вишуканості до загального малюнку постановки додає й образ Каті (актриса Д. Баріхашвілі). В чорній довгій сукні з одвертим декольте, спокусливим малюнком м’язів на оголеній спині, довгим темним волоссям, що лоскотить тонку шию – така дівчина, подібно до соковитого плоду, вабить, спокушає, магнітом притягує до себе… Не дивно, що для зовсім юного Міті (О. Коркушко) – Катя лишилася тою Музою, яка живить не лише любов, але й саме життя, виправдовуючи існування людини на землі. Катя подібно до справжнього сталкеру, стане провідником між світом реальним та підсвідомим, світом мрій та сподівань Міті. Паралельно з цією історією, вибудовується любовний трикутник Наталі (Н. Тегіпко), Віталія (О. Москаленко) та Соні (Д. Якушева). Більш банальна, але не менш трагічна історія кохання молодих, сповнених жагою до пристрасті та життя, яким напуваються   через край – тісно переплітається з лінією кохання Міті та Каті.

Разом ці два епізоди висвітлюють тему дорослішання через любов, яка стає наскрізною у виставі. Цікавими та яскравими стали сцени з Оленкою (О. Сизоненко), Парашею (О. Епштейн), Анюткою (Я. Коверник), Настею (О. Мартакова) та Старостою (А. Фон-Філандра). Кожний створює свій неповторний персонаж, зі своїм оригінальним характером та манерою поведінки. Так, вирішення простакуватого образу Параши  (О. Епштейн) в гротескно-фарсовій манері – додає до характеру спектаклю грайливості, що є важливим в розведенні солодкуватих історій про високі почуття.  Комічну лінію продовжила сцена рохкання та верещання, подібно до поросят, під час статевого акту Міті з однією з дворових дівок. Завдяки цій сцені, стає більш рельєфним авторський підтекст – сплетіння в єдине найчистіших почуттів з тілесними тяжіннями.

Особливо символічним в повісті І. Буніна «Мітіна любов» є образ дощу, який відображає трагічність переживань головного героя. Дощ посилюється в міру загострення почуттів хлоп’яти і до кінця повісті досягає найвищої точки напруги – грози. Режисер залишає цей прийом та тим самим, через природне явище передає трагедійність внутрішнього стану героя.

Романтичні повісті І. Буніна у спектаклі «Жара» стають близькими та справжніми, а біографії головних героїв – фоном для відтворення краси та трагедії людських почуттів на сході життя. Вистава то уповільнюється до майже чеховського смутку, то штучно здіймається музикою і світлом − жовтувато-теплим або ріжучим очі білим… Але це лише додає необхідних ароматів до шлейфу романтично-піднесених почуттів, спокусливості та жаги, що пронизує спектакль від початку до кінця.

Вистава А. Білоуса проймає щирістю та молодим запалом, перетворюючи історії І. Буніна в камерні, особисті, близькі оповіді, які виблискують теплими променями пристрасті, граматика якої не має правил, а будується лише на одному законі – коханні…   

Днепродзержинский академический музыкально-драматический
театр им. Леси Украинки
 

Важно!

Открыта Новая сцена Академического музыкально-драматического театра им. Леси Украинки! Адрес Новой сцены: ул. Николая Лысенко, 24 (бывший ДК им. Горького). В октябре вы сможете увидеть на Новой сцене: спектакль киевской антрепризы "Преступление и наказание" с участием популярного артиста театра и кино Дмитрия Ступки - 14 октября в 19.00; концерт оркестра и солистов Театра им. Леси Украинки "В джазе не только девушки" - 20 октября в 18.30; сказку "Золотой цыпленок" - 21 октября в 11.00. Следите за репертуаром!
 

Подписка на новости

*поля, обязательные для заполнения
Имя*:
E-mail*:
*Внимание!
Одно или несколько окон заполнены не корректно!
введите символы
Вы только что успешно подписались на рассылку новостей.