О нас пишут

Олена Жатько, театральний критик, м. Миколаїв, "http://teatr-dndz.com/" [2016-05-21] «#Мітіне кохання. Щоденник» (Експериментальний театр «Золоті ворота», м. Київ)

«Мітіне кохання. Щоденник»

(Експериментальний театр «Золоті ворота», м. Київ)

 

Пластична драма Київського експериментального театру «Золоті ворота» за повістю І. Буніна «Мітіне кохання. Щоденник» стала продовженням мелодраматичної лінії вистав фестивалю. Хоча жанр визначено як «пластична драма», все ж таки постановка молодого режисера Влади Бєлозоренко більше тяжіє до солодкуватої мелодрами, що намагається поєднати пластику, звук і текст. Треба окремо підкреслити, що переклад тексту з російської здійснили самостійно учасники спектаклю. Переклад в результаті вийшов досить гідним, але не зумів набути тої мелодійності, ліричності, м`якості, яка притаманна українській мові. Ця ліричність та піднесеність знайшла вихід  у створених образах – юних, наївних, світлих, які дійсно змушують вірити в їх страждання, любов, зневіру тощо.

Дія спектаклю народжується в якомусь символічно-потойбічному просторі, де блукає душа Міті, головного героя історії. Саме його перше справжнє, сильне, чисте кохання, психологія цього почуття – стає головним та єдиним об’єктом спостереження.

Всі події Мітіного життя будуть розгортатися серед умовного оформлення – два снопи сіна та сухого листя. З початком вистави, виникає думка про дисгармонійність такого вирішення – адже сторінки з щоденника, які нам зачитують, говорять про березень, квітень, відносять до теплих, квітучих весняних днів, а на сцені справжнісіньке відчуття холодної, похмурої осені… Але поступово приходить розуміння, що це внутрішній стан Міті і той світ, яким він його бачить та сприймає.

Режисер традиційно вирішує модель Автор – Герой. Роздвоєність Міті слугує вдалим інструментом, який більш точно ідентифікує всі події з життя головного героя. Такий собі самоаналіз власних поступків та оцінка з боку. Образ критичного Автора та Міті – примірив на себе молодий актор Віталій Ажнов. Він читає листи з щоденника, коментує те, що відбувається на сцені, перевтілюється в інших персонажів, а все ж таки ми розуміємо, що перед нами саме Мітя. Його мовчазна проекція з підсвідомого, бере на себе роль спогаду, який втілив на сцені Дмитро Олійник. Він буде намагатися відтворити почуттєво-емоційний стан молодого хлопця, який вперше по справжньому закохався. Об`єктом всіх страждань виявилася Катя, яку грає Анастасія Салата. Вона теж не обмежується однією героїнею, має роздвоєний образ. Окрім Каті, актриса втілює, напевно, найяскравіший персонаж «жінки-кобилки», яка спокусить молодого Мітю. Відкритий прийом зображення цієї кобилки, її цокотіння, грайливе переміщення по сцені – інколи нав’язливе та свідомо перебільшене. Цікавим елементом, що додає грайливості є сцена, коли Мітя не може розколоти горіх, а йому на допомогу приходить ця «жіночка-кобилка», яка вправно справляється з цим. Тим самим ми прочитуємо тут певний еротично-грайливий підтекст, що додає більшої виразності пластичному малюнку вистави. Адже особливого акцентування на пластиці не простежується. Є танці, якісь пластичні замальовки, обігравання предметів – але це не є головним та основним діючим засобом зчитування змісту постановки.

Важливим елементом спектаклю постає музичне оформлення, яке синтезує у собі українські, російські та французькі мотиви. Найбільш дивними, які здається заблукали не з цієї історії – видаються мотиви кабаре, під які витанцьовує головна героїня. Легкий та спокусливий тон, що задає така музика має місце, але ці музичні фрагменти розшаровують цільність спектаклю.

Зм`якшення фіналу твору, вилучення сцени, де Мітя дістає з шухлядки важкий та холодний револьвер, лишає себе життя – народжує надію на спасіння його душі. Можливо станеться так, що Катя і Мітя дійсно врятують своє кохання та вирвуть його з рук похмурого, холодного та блідого світу, що їх оточує.

Вистава «Мітіне кохання. Щоденник» театру «Золоті ворота» цікава як експеримент, тренінг для молодих акторів – нещодавніх випускників театральних ВУЗів Києва. А ще, це черговий привід звернутися до творів І. Буніна. Відкрити для себе його світ мрійно-спокусливий, ностальгічний та солодкуватий, який манить до безмежного всесвіту людських почуттів.

 

Олена Жатько, театральний критик, м. Миколаїв

Днепродзержинский академический музыкально-драматический
театр им. Леси Украинки
 

Важно!

Открыта Новая сцена Академического музыкально-драматического театра им. Леси Украинки! Адрес Новой сцены: ул. Николая Лысенко, 24 (бывший ДК им. Горького). В октябре вы сможете увидеть на Новой сцене: спектакль киевской антрепризы "Преступление и наказание" с участием популярного артиста театра и кино Дмитрия Ступки - 14 октября в 19.00; концерт оркестра и солистов Театра им. Леси Украинки "В джазе не только девушки" - 20 октября в 18.30; сказку "Золотой цыпленок" - 21 октября в 11.00. Следите за репертуаром!
 

Подписка на новости

*поля, обязательные для заполнения
Имя*:
E-mail*:
*Внимание!
Одно или несколько окон заполнены не корректно!
введите символы
Вы только что успешно подписались на рассылку новостей.